All or Nothing

28 Dec

Gaan voor perfectie, of er anders gewoon niet aan beginnen. Het is alles of niets, zwart of wit, vol of leeg. Er bestaat niks tussenin. Volgens mij is het iets typisch vrouwelijks.

Bijna iedere vrouw kent het wel. Je hebt een doos bonbons voor je staan, en als je er 1 pakt kun je niet meer stoppen. Je eet de hele doos lees, ook als wordt je er misselijk van. Maar dit heb ik niet alleen met eten. Het lijkt alsof dit de manier is waarop ik mijn leven leef. Als ik iets moet doen, wat dan ook, doe ik het goed of ik ga er gewoon niet aan beginnen. Het lijkt af en toe wel alsof ik twee verschillende gezichten heb. Als ik een vak op school leuk vind ga ik er 100 % voor, maar wanneer ik het niet leuk vind, ben ik blij als ik de 10 % haal. Leraren hebben vaak ook verschillende beelden bij mij. De ene vindt dat ik een doorzetter ben en hard werk, terwijl de andere mij brutaal en lui vindt.

Laten we eens proberen om een keer in het grijs gebied te gaan zitten. Ik stop nu met verder schrijven. Ik vind dit verhaal op dit moment een zesje waard. Ik heb er al moeite in gestopt dus het zal nooit meer zwart worden. Wanneer ik nu doorga met schrijven probeer ik het weer spierwit te maken. Nu stoppen we bij grijs. Mmmm, voelt eigenlijk best goed. Probeer het zelf eens.

bw

Geef een reactie

