Real beauty

23 Nov

Als ik met mijn com groepje op school ben komt er altijd veel onzin naar boven. Nu was ik aan het vertellen dat ik veel op campagnes uitkom waar vrouwen als lustobjecten gebruikt worden. Er wordt nooit een echte vrouw in campagnes gebruikt. Ik wist wel dat vrouwen wat gephotoshopt werden voor een campagne, maar wat ik nu zag….Ik ben hier echt ondersteboven van.

Vorige week had ik een foto van mezelf bewerkt. Een klein beetje mijn tanden witter en mijn ogen iets blauwer. Eigenlijk heel erg als ik daar over nadenk. Als mensen mij in het echt zien, zien ze echt wel dat ik geen witte tanden heb (veel roken). Maar gister werd ik op een filmpje gewezen door mijn com groepje waar ik echt perplex van stond.

We weten allemaal dat de modellen die in campagnes gebruikt worden gephotoshopt worden, maar dit is wel heel erg. Deze kunstenaars kunnen van een hond nog wel een mooie vrouw maken. Er komt een normale vrouw binnen, die omgetoverd wordt tot een topmodel. Je weet niet wat je ziet….see for yourself.

Dit is een actie van Dove om te laten zien dat wij vrouwen ons niet zo moeten meten met modellen. Het is een oneerlijke strijd. Nu kent iedereen de campagnes van Dove waarin ze echt vrouwen gebruiken. Je kunt het mooi vinden of niet, maar dit is gewoon hoe echte vrouwen eruit zien. Vrouwen zijn er nu eenmaal in alle soorten en maten, en dat maakt het toch juist mooi, dat we niet allemaal op elkaar lijken.

Geef een reactie

