Image of women

22 Nov

Advertentie laten vrouwen zien hoe we eruit moeten zien. In de advertenties hebben vrouwen geen rimpels, littekens, poriën enz. Ze zijn geen mensen. In reclames worden vrouwen vaak niet neergezet als powervrouwen, maar als objecten. Wij leren al vanaf een hele jonge leeftijd dat we mooi moeten zijn. Hier besteden de meeste vrouwen dan ook veel geld en tijd aan. Ik zeg vaak dat ik niet naar buiten ga als ik mijn haren niet gedaan heb, of ik heb geen make-up op. Het is niet voor niks dat vrouwen zo lang voor de kledingkast staan te kijken. Ze weten niet wat ze aan moeten trekken. Elke dag voelen wij de druk om mooi te moeten zijn en proberen we een goede indruk op mensen achter te laten.

Wij vrouwen denken dat wij machtig zijn, maar vrouwen hebben vaak alleen macht als we de looks ervoor hebben. Ik word persoonlijk het meest gekwetst als er iemand iets zegt over hoe ik eruit zie. Als ze het over mijn innerlijk hebben krijgen ze een grote bek, maar zodra het over het uiterlijk gaat worden we allemaal heel klein. Wij vrouwen krijgen dus wel meer een stem in deze mannenwereld, maar als het om reclame gaat, zijn we nog steeds ondersteunende objecten aan mannen of producten. Alle producten kunnen verkocht worden als er een mooi vrouwenlichaam in voorkomt. Kijk maar eens goed naar dit filmpje, dan zie je eens goed hoe wij neergezet worden.

Geef een reactie

